Zdrowe przekąski. (S)pieczony jarmuż

Pieczony jarmuż i pieczona ciecierzyca to moje zdecydowanie ulubione przekąski. Przygotowuję je często. Może nawet zbyt często ... Dziś znowu mam taki zamiar. Schrupię je siedząc na kanapie, w trakcie czytania książki albo oglądania filmu (takim czynnościom oddaje się bez reszty w piątkowe wieczory :D). Wam też polecam skoczyć do sklepu po jarmuż albo po ciecierzycę w puszce. Albo najlepiej po jedno i drugie! 

Składniki
Jarmuż, paczkowany lub w pęczku
Oliwa, 2-3 łyżki
Sól, pieprz
Wędzona papryka (opcjonalnie)
Płatki drożdżowe (opcjonalnie)

Czynności
Jeśli używam jarmużu w pęczku, myję go i dokładnie osuszam, po czym rwę liście na mniejsze kawałki. Jeśli używam jarmużu paczkowanego, pomijam te czynności. Kawałki jarmużu rozkładam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, polewam oliwą, czasami posypuję papryką wędzoną (odpowiedzialna za czipsowy, paprykowy smak) i płatkami drożdżowymi (odpowiedzialne za czipsowy, serowy smak) a czasami poprzestaję wyłącznie na oliwie. Tak przygotowany jarmuż piekę w piekarniku. Jeśli mam ochotę na mocno przypieczoną wersję, nastawiam piekarnik na 180 stopni i piekę jarmuż w tej temperaturze około 20 minut, jeśli chcę wersję mniej spieczoną nastawiam piekarnik na 160 stopni i suszę w nim liście około 30 minut. W obydwu przypadkach mieszam jarmuż co jakiś czas i kontroluje stopień upieczenia, aby w razie czego zapobiec przypaleniu. Kiedy zaczynałam jarmużową przygodę, odrywałam wszystkie grusze części (łodyga), teraz nie zaprzątam sobie tym głowy i piekę liście razem ze zgrubieniami. Po upieczeniu posypuję jarmuż solą morską i świeżo zmielonym pieprzem. Gotowe! Smacznego!


Komentarze